Ezekkel a lépésekkel aktualizáltam a vállalkozásom tevékenységi köreit - Á, semmi maximalizmus nem volt benne...


Évente szánok rá pár percet, hogy megnézzem a vállalkozásom tevékenységi köreit, ÖVTJ szám szerint, és ellenőrizzem, hogy esetleg valami engedélyköteles lett-e, illetve a tervezett tevékenységbővítéshez milyen újakat kell felvenni.

Két hete gondoltam, hogy ez a szokásos pár perc lesz. Lekérdeztem az EVNY portálon adószám szerint, hogy mi a fő tevékenységem és mi a többi. Nos a főtevékenységnél elakadtam, mert azt mindenképpen módosítani szerettem volna arra, amin most van a fókusz ebben az évben.

Beléptem az EBEV portálra, megtaláltam az egyéni vállalkozás adatmódosításban a tevékenységeimet, de hiában írtam be a számot amit szerettem volna kiemelni, semmi módon nem változott meg. 

Felhívtam a NAV infóvonalát, ahol a második próbálkozásra élő embert értem el, akik azonnal segített.

Ezekkel a lépésekkel aktualizáltam a vállalkozásom tevékenységi köreit - Á, semmi maximalizmus nem volt benne...

  • ha már lúd, legyen kövér.... a tevékenységeimet leírtam a KSH-nak és bekértem az állásfoglalásukat - miért? - egyszerű, mert például szerettem volna jól lefedni a nyomdai gyártás-előkészítői munkámat, ami ugye semmilyen lépésben nincs az ÖVTJ kódok között a szakmámhoz kötődően, pedig 30 éve csinálom, de mivel ez egy elég komplex tevékenység nem egyszerű behatárolni
  • pár nap múlva készségesen írtak és kérték, hogy részletezzem, hogy amiben segítséget kérek pontosan milyen lépésekből áll
  • izgalmas volt atomjaira lebontva lerészletezni, jó volt rálátni, hogy milyen szerteágazó és precíz folyamatokban vagyok benne - jó meg is dícsértem magam:)
  • szép lassan de megkaptam a KSH állásfoglalását
  • ezt összevetettem a korábbi állásfoglalással
  • minden tevékenységi kört egyenként megnéztem a KSH ÖVTJ jegyzékben a teljes leírással és megnéztem a KAVIR-ban hogy nem változott-e valamelyik engedély, végzettség szempontjából
  • ezután wordben összemásoltam mindent, abból kimazsoláztam, hogy mit hagyok benne a listában és mit törlök, hogy minél egyértelműbb és részletesebb legyen
  • ezután a módosítást megcsináltam a webes ügysegéd oldalon
  • ezután azonnal kaptam egy igazolást arról, hogy mit módosítottam
  • ezután biztos ami biztos az EVNY portálon az adószámom beírásával ellenőriztem, hogy itt is a módosította látja-e a rendszer
  • ezután az EBEV felületen a törzsadatok lekérdezésében is megnéztem, hogy kinyomtassam magamnak a dossziémba, de többszöri frissítés után sem mutatta a ma módosított adatokat
Most kicsit ezen aggódom, mert elvileg az adatbázis ugyanaz, és emberi beavatkozás nélkül frissül, de itt mégsem frissült.
Szóval betettem magamnak emlékeztetőnek hogy hétfőn erre mégegyszer nézzek rá és ha ott is a módosítások megjelennek, akkor pipálom ki ezt a feladatomat.

Lehet hogy egy kicsit túlzásba vittem, de szeretem ha rendben van minden és látom, hogy a rendszer is lát mindent.

Kiegészítés: 24 óra múlva az EBEV felületen is frissült a tevékenységi köröm, így már ki tudtam nyomtatni.

Kíváncsi vagyok, hogy vállalkozóként te szoktad-e változtatni a tevékenységi köreidet, teszel-e hozzá vagy veszel-e el belőle.

Ez a mostani feladatom a jelentre fókuszál és megfeledkeztem a közeljövőbeli terveimről, így írtam ma egy másik állásfoglalást kérést, melyben 4 új tevékenységet soroltam fel, mostmár alapban részletesen. Kíváncsi vagyok ezeket valami lefedi-e az ÖVTJ jegyzékben.

Erről később még írok....

Ha szakmai segítséget igényelsz nyomdai előkészítés, könyvgyártás, szerzői könyvkiadás, online marketing, webshop, weboldal szerkesztés témában, itt foglalhatsz hozzám időpontohttps://app.minup.io/book/katiotletek 

-------------------------
Fordulj hozzám bizalommal, ha kérdésed van.
Foglalj hozzám egy ingyenes rövid konzultációs időpontot
IDE kattintva.

Szabó Katalin (Katiötletek)