Így intéztem a sérült csomagok reklamációját a futárszolgálatoknál

 

Összegyűjtöttem pár hasznos információt saját tapasztalat alapján, ami segíthet téged abban, ha sérült csomagok reklamációját szeretnéd intézni.

Nézzünk pár gondolatot ehhez:
  • Soha ne elégedj meg azzal hogy a törékeny árut szállítás előtt bubis csomagolóanyagba tekered duplán, beteszed három vagy ötrétegű hullámkarton dobozba, térkitöltővel kitöltöd betonbiztosra, hogy a termék semmiképpen se tudjon mozogni, hanem írd rá hatalmas betűkkel azt is Törékeny vagy tegyél minden oldalára piros hátterű feltűnő Törékeny csomag feliratú matricát.
  • Ha ennek ellenére sérülésről ad hírt az ügyfeled, akkor mindenképpen írásban kérj be tőle reklamációt.
  • Szerencsésnek mondhatod magad, ha az ügyfélnek volt annyi lélekjelenléte, hogy nem vette át a csomagot sérülten vagy ha át is vette kért jegyzőkönyvet felvenni ott helyben a futártól.
  • Előbbi esetben a futár vissza fogja szállítani neked a csomagot, azt azonnal le kell fotózni, dokumentálni.
  • Ha átvette jegyzőkönyvvel az ügyfél, akkor tőle kell fotókat bekérni és jegyzőkönyv másolatot, hogy elindíthatsd a reklamációs folyamatot.
  • Fontos a precíz dokumentálás.
  • A futárszolgálatok jellemzően 30 napos átfutással mennek végig a bejelentett reklamáción és ha jó van dokumentálva jól követhető, akkor a szerződésben előírt kártérítést megkapod, csak ki kell várnod.
  • Az emailen leadott reklamáció jó egy jelzésnek, de fontosabb ennél, hogy az adott futárszolgálat reklamációs felületén adj be erről minden infót, még akkor is ha az nem a legegyszerűbb és logikusabb módja.
  • A minőségbiztosításuk nyilván kitalálta ezt  a rendszert és a hiba elismeréséhez is fontos hogy abban lássanak mindent.
  • Nem csak sérülés miatt tudsz reklamálni, hanem akkor is ha a szállítási feltételek nem teljesültek.
  • Türelemes ügyfél vagyok a futárszolgálatoknál, de az egyik sajnos túllépett egy elfogadható határt és egy 4 csomagos könyv szállításomat több hét alatt sem tudta kiszállítani. Gyakorlatilag rendszeren belül nem tudták hol lehenek a csomagok és az ügyfelem csak várt, várt, várt, de hiába. Visszahozatni sem tudtam, mert tényleg nem tudták hol lehet. Nagy szerencsém volt, hogy három hét után egy véletlen folytán olyan ember vette fel a telefont, akinek beugrott hogy felhívja az egyik raktárt, hogy valahol a sarokban nincs egy pár nagy doboz, ami hetek óta ott áll és véletlenül talált valakik aki látott valamit a sarokban és így meglett 3 csomag. De legalább már meglett. Innen már csak át kellett látnom a logikájukat, miszerint csak akkor szállítják ki, ki ha együtt van a 4 csomag, mert a futárcimkét nem külön vettem fel, hanem alapban jeleztem hogy itt 4 összefüggő doboz van. Szóval csináltam új cimkéket, elküdtem ennek a jószándékú embernek, ő továbbküldte a jószándékú raktárosnak és utána egy másik raktárban ugyanígy meglett a 4. doboz és kiderült hogy a két raktár néha kommunikál egymással és csodák csodájára 3 hét után megkaptam a könyveket az ügyfelem.
  • Nos ezt azért írtam le, mert eszembe jutott, hogy az apróbetűs részben biztosan van erre valami vállalása a cégnek felém, és tényleg volt. A késedelmes szállítás miatt a teljes 4 csomag szállítási díját visszatérítették.
  • Nos perszer ez újabb 4,5 hónapomba került és újabb 6-8 ügyintézővel való folyamatos kapcsolattartásba, de midenképpen le akartam zárni az üzleti kapcsolatot ezzel a céggel és ehhez pontosan kellett látnom hogy ők tartoznak még nekem vagy még nekem van-e valami elmaradásom feléjük.
  • Két napja kaptam egy emailt,  hogy lezárták a reklamációs folyamatot, mert látják hogy megoldották, ez vicces mert tényleg ez tavaly indult kb.
  • Szóval mindig van megoldás, csak az adott futárszolgálat rendszerét kell átlátni.
Ez a blogom természetesen üzleti céllal is íródott, hiszen a készlet erejéig még kapható pár csomag a Törékeny csomag feliratú saját gyártású matricáimból.



TÖRÉKENY CSOMAG feliratú információs matricáimat  cégként is meg tudod vásárolni a linken ajánlott webáruházban.


-------------------------
Fordulj hozzám bizalommal, ha kérdésed van.
Foglalj hozzám egy ingyenes rövid konzultációs időpontot
IDE kattintva.
Szabó Katalin (Katiötletek)